Termen limită: 20 Februarie 2023
Pentru: expert/expertă, organizație, companie de cercetare locale sau internaționale
Context
Internews în Moldova, cu suportul companiei de consultanță Magenta Consulting, realizează trei studii de piață pentru evaluarea de bază, intermediară și de final a percepției publicului despre mass-media, educația media și obiceiurile populației de consum a știrilor. Studiile de piață relevă care sunt sursele de informare în care cetățenii Republicii Moldova au cea mai mare și cea mai mică încredere, cum preferă să primească și să împărtășească informații și care sunt sursele/platformele media cărora le acordă cea mai mare atenție. Primul studiu de piață, realizat în anul 2018, servește drept evaluare de bază a preferințelor și a percepțiilor publicului în raport cu mass-media. Cel de-al doilea studiu de piață, realizat în anul 2020, s-a bazat pe răspunsurile colectate în baza întrebărilor similare ale studiului realizat în anul 2018, pentru a putea analiza tendințele de schimbare în comportamentul și atitudinea cetățenilor moldoveni. Cel de-al treilea studiu de piață este în curs de desfășurare și va continua să analizeze tendințele referitoare la comportamentul și atitudinea cetățenilor moldoveni față de mass-media, în comparație cu rezultatele evaluărilor precedente (de bază și intermediară). Rezultatele studiului de piață vor contribui la o mai bună înțelegere a corelațiilor dintre activitățile proiectului MEDIA-M, implementat de Internews in Moldova și schimbările care au avut loc în perioada în care au fost efectuate studiile de piață (2018-2022) în ceea ce privește consumul și alfabetizarea media a populației.
Astfel, pentru o mai bună interpretare și întelegere a rezultatelor celor trei studii de piață, Internews este în căutarea unui expert/unei experte sau o companie/organizație specializată în analiza datelor, cercetare, pentru a revizui rezultatele sondajelor în profunzime și a prezenta concluziile cercetării către Internews în Moldova.
Notă: Perioada de implementare și subiectele specifice cu referire la consultanță, vor fi discutate cu expertul/experta/ organizația/compania selectată.
Responsabilități:
- Elaborarea metodologiei de cercetare a datelor/rezultatelor;
- Realizarea unei cercetări amănunțite a rezultatelor celor trei sondaje;
- Realizarea unei cercetări amănunțite a rezultatelor cantitative colectate de către compania de cercetare Mageta Consulting în cadrul tuturor celor trei studii de piață (baze de date depersonalizate în format .xlsx);
- Livrarea unui raport care:
- Explică în mod clar rezultatele sondajelor, ce reprezintă datele sondajelor pentru organizațiile media și cum pot fi utilizate aceste informații în activitatea zilnică a organizațiilor media;
- Prezintă clar schimbările/evoluția referitoare la consumul de mass-media și de alfabetizare a populației în ultimii cinci ani, în baza rezultatelor celor trei studii de piață;
- Prezintă concluziile cercetării către Internews din Moldova.
Cerințele de selecție:
- Minim cinci ani de experiență dovedită în domeniile cercetării și analizei datelor;
- Abilități de analiză calitativă și cantitativă a datelor;
- Bune abilități de analiză și redactare a rapoartelor, demonstrate prin intermediul experiențelor anterioare;
- Capacitatea de a întocmi rapoarte analitice și de a le livra către Internews in Moldova în limbile română, rusă și engleză;
- Experiența anterioară în domeniul asistenței pentru dezvoltare sau în activități conexe pentru o organizație donatoare, parteneri de dezvoltare sau agenții străine ar constitui un avantaj.
Dosarul de participare trebuie să conțină:
- Un CV actualizat sau o descriere a organizației, cu detalii privind experiența și capacitățile aplicantului, inclusiv datele de contact pentru cel puțin două referințe;
- Oferta financiară detaliată.
Instrucțiuni de depunere a cererii:
Toți experții/companiile/organizațiile interesate sunt încurajate să trimită dosarele în format electronic la următoarea adresă de e-mail: in-chisinau@internews.org cu mențiunea „In-Depth analysis of the National Surveys„ în linia de subiect, până la data de 20 februarie 2023.